Amfibier

Det blir inga A. Callidryas för stunden. Jag måste arbeta på terrariet mer innan jag ens tänker på att köpa grodor. 

Jag började med det igår i alla fall. Terrariet har måtten: 80*50*50. Halva taket är av nät och halva är av ingenting. Så det blir till att köpa en plexiglasskiva och silikona fast. 
Som sagt så började jag igår med det. Jag började med att silikona alla kanter i botten så att det ska tåla väte. Utan att jag får en vattenskada i huset. Så nu väntar jag på att silikonet ska torka. Sen ska jag köpa rötter och fogskum och göra en bakrund. I den här bakrunden, till skillnad från pilgiftsterrariet så ska jag ha mycket krukor. Det ska bli mycket växtlighet. Jag ska nog antagligen köra sikasmet i det också. I stället för silikon och torv. 
Fortsättning följer. 

Jag upptäckte en nematod i mitt pilgiftsterrarium igår som jag snabbt mosade. Men det kanske blir så att jag byter ut allt bottensubstrat och desutom passar på att göra en vattendel. Hur låter det?

Nu när jag inte köper Callidryas på fredag så har jag desutom mer pengar på mässan. Så då kanske det blir mycket växter till pilgiftsterrariet. 

Imorgon kommer även min sötnos, underbart. :)

Skål.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det ska bli kul med mässa! Och jag är inte ironisk 8D! Faktiskt.

Och åhh vad jag längtar tills imorgon! <3

2009-01-29 @ 15:12:16
URL: http://winterlong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0